pondělí 8. října 2018

Vegan (není) blázen

Alespoň ne každý.

Asi všichni vegani by si přáli, aby na světě byli jen vegani, maximálně vegetariáni. Ale já to cítím jinak.
Samozřejmě, bylo by to hrozně fajn, ale i nevegani jsou dobří lidé.

Skoro VŠICHNI jsme už od malička vedeni tak, abychom jedli maso, vejce, mléko (a i vegané byli dříve masožravci, ale někteří si to neuvědomují)... Všechno. I když to nepotřebujeme. Naše společnost taková je.



Všude slýcháváme, že veganství není zdravé, že potřebujeme bílkoviny, aminokyseliny, vitaminy.
A s tím souhlasím, ale rozhodně veganství není nezdravé, ani do sebe nemusíte cpát vitaminy a železo v podobě tabletek...



Já už jsem se stravovala všelijak. Masem atd., vším a byla i doba, kdy jsem jedla jen jogurty, protože jsem chtěla zhubnout. (Na jo-jo efekty nevěřím. Záleží na tom, jak jíte a co děláte po té "dietě".) Ale nikdy, opravdu nikdy, jsem se necítila tak dobře, jako teď. Strava dělá v našem životě opravdu hodně...


A v mojí rodině jsem jediná veganka. Nemám problém s tím, abych jim připravila jídlo, na které jsou zvyklí (i když spoustu veganů by mě za to ukamenovalo), ale nepodporuju to.

Jsem ve veganské skupině na Facebooku. Přidávala jsem tam dva příspěvky - dotazy. A když jsem viděla, kolik veganů by doma svému příteli ani neuvařila oběd podle něho, tak jsem si řekla, že to už je moc...

Ale nevegani to vidí tak, že stejně nezachrání všechny zvířata, tak proč se omezovat. Nebo, že by to stejně nevydrželi a že už od pravěku ty zvířata jíme, tak proč ne teď. A nebo prostě a jednoduše to jist chtějí, taky je to možnost. Ale já nechápu, proč to většina veganů takhle hrotí. Prostě to tak je, to se jako s lidma, co jedí maso přestanu bavit? 🙈😂 To určitě...

Jsem veganem, protože mám ráda zvířata a nechci je mít na talíři. Ani nechci podporovat masné, mlékárenské a vaječné průmysly. Jsem proti týrání zvířat.

A i když bych byla úplně nejvíc šťastná, když bych k veganství někoho, kohokoli inspirovala...

Rozhodně k tomu nikoho nenutím. Jezte si co chcete. 🙊

Jezte co chcete, nekoukejte na nikoho skrz prsty a neukamenujte mě 😁

Blakki 🖤

Žádné komentáře:

Okomentovat