sobota 15. září 2018

Proč být veganem?

Dobré ráno ⛅
Vím, že je tu článek už o vegetariánství, ale přesto bych chtěla pár slov věnovat taky veganství. 

Spoustu lidí, co se o tuhle stravu (a nejen stravu!) nezajímá, neví přesně, co veganství znamená, nebo neví, jaký je ve veganství a vegetariánství rozdíl. 
Článek o vegetariánství ZDE


Článek nepíšu proto, abych do toho někoho nutila, nebo to někomu vnucovala. Ale proto, že k tomu možná třeba také někoho inspiruju, tak, jako jsem se články a videi inspirovala já. 

VEGANSTVÍ

Vegan je člověk, který se dobrovolně vzdává masa, mléka (výrobků z něj), vajec a ostatních živočišných produktů a výrobků, jako kožené oblečení, různá éčka, barviva, testované produkty, nejčastěji kosmetiky a drogerie... 
Je toho ale mnohem více a např. s tou netestovanou kosmetikou a drogerií je to těžší, než se může zdát. 

Mezi testované výrobky patří také cigarety, což moc lidí asi ani neví, se kterými teď trochu já sama bojuji. 
Existují ale i netestované cigarety, nebo jen samotný tabák, ze kterého si doma lidé balí samy, by neměl být testovaný. 
Tak snad se mi podaří s tím skoncovat úplně co nejdřív. 

Co mě přivedlo k vegetariánství už víte, ale možná si řeknete, co mě přivedlo k tomu vyřadit z jídelníčku i mléčné výrobky a vejce, vždyť co to má společného s ochranou zvířat, pro to se přece nemusí zvíře zabít... To jsem si jako vegetariánka, která se o veganství nezajímala tak do hloubky, taky myslela. 

Ale líbilo se mi, jak řekla Dewii v jednom ze svých videí, že je to taková skrytá smrt. 
Schovaná třeba za tím sýrem. 
Protože zvířata se pro lidskou „potřebu“ nezabíjejí jen v masném průmyslu, ale i ve vaječném, kde se malí kohouti lisují hned první den jejich života, proto, že jsou to samečci.

Sýr a mléko pochází od krávy, kterou lidé násilím mnohokrát po sobě oplodnili tak, že do ní nacpali tzv. „rape stick“ (znásilňovací tyč). Kráva začne vytvářet mléko pro své tele, které je jí ale krátce po porodu odebráno, a mléko si ukradneme pro sebe my, lidé. Kráva již ve velmi mladém věku fyzicky zkolabuje a nato je zastřelena, protože už není k užitku… Zdroj: Soucitne.cz

A já se pro to všechno rozhodla se toho vzdát, protože to nepotřebujeme, nepotřebujeme maso, mléko, sýry, vajíčka, všichni bez toho přežijí ve zdraví... Což mě přivádí k tomu, že lidé se ne vždy stávají vegany kvůli lásce ke zvířatům a k přírodě, ale i kvůli zdraví. 
Protože veganství opravdu zdravé je a o vitamíny 100% nepřijdete. 


Pokud se teprve stáváte veganem, připravte se, že vás často lidé nebudou chápat, nebo vám budou vnucovat své argumenty, proč je maso tak straaašně moc důležité a že vy, jakožto jeden člověk nezachrání všechny zvířata, ani celou planetu. 

Jenže si představte, že by si tohle řekl každý. Ano, to bychom potom opravdu nic nezmohli. Naštěstí ale nejsme jediní, necítí to stejně, jako já, jen jeden, nebo dva, tři lidi. Veganů je na celé planetě už spoustu a pořád přibývají. 
A už máte argument taky :) 


A jediné, nad čím někdy přemýšlím, je, co se bude dít, až poznám nové přátele, nebo se seznámím, budou takoví? Budou mě, jako veganku, brát za blázna? Ale hlavně, když to tak bude, tak proč? Jsou vegané snad nějaká sekta? Ale taková společnost, která mě nevezme jen kvůli tomu, že tohle jednoduše nechci podporovat, mi přece ani za nic nestojí. 


Blogy, weby a lidé, kteří mi pomáhají na cestě ke 100% veganství a mohli by pomoci i vám -
http://soucitne.cz
https://magazin.biooo.cz
http://www.veglife.cz
https://www.biooo.cz
http://www.dewi.cz

Moc děkuji za každé přečtení, pochopení a komentář. Mějte krásný den a sledujte můj Instagram, kam teď často přidávám veganské jídlo, svoje snídaně, obědy... 🍚🥗🥕🍍

Ahooooj 🙈🙉

2 komentáře:

  1. Tento článek mi úplně mluví z duše :) Já si myslím, že v dnešní době spoustu lidí veganství a vegetariánství bere jako něco normálního, takže bych se určitě nebála, co tomu budou říkat, že jsi veganka.. Přeci jenom je každého věc co jí a co nejí :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem moc ráda, že se ti článek líbí. :) Máš naprostou pravdu, že je na každém, co jí a co ne a snad na nikoho, kdo by s tím nesouhlasil jen tak nenarazím, nebo alespoň ne moc často. Děkuji a máš moc krásný blog 🖤

    OdpovědětVymazat