úterý 18. září 2018

Domácí kokosové nemléko

Tak tady je! Slibovaný článek pro všechny milovníky a milovnice kokosu. 

KOKOSOVÉ NEMLÉKO
Vegan


Na 1 litr nemléka budete potřebovat: 

- mixér
- 2 kokosy 
- vlažnou vodu 
- sladidlo a příchuť podle chuti (já nepřidávala žádné) 


Postup: 
1) Nejprve se musíme dostat ke kokosové vodě
Z jedné strany kokosu jsou tři „dirky“, které jsou chráněné blankou. Jedna z nich, kterou musíme probodnout, je tenčí a měkká. Já probodla nožem. Potom jsem za pomoci nůžek otáčením dokola udělala otvor, abych kokosovou vodu mohla vylít. Samozřejmě do skleničky, nebo do kokosu můžete dát brčko a vodu vypít. Kokosová voda je bohatá na vitamíny B, C, draslík a obsahuje jen minimum tuku a sacharidů, navíc je moc dobrá a osvěžující - já kokos miluju 😍


2) A teď se dostat ke kokosové dužině - rozbít kokos 
Na internetu najdete spoustu způsobů, jak se do kokosového ořechu dostat. Jde to všemi způsoby, ale já si vybrala ten nejsnazší a taky jsem chtěla, aby se mi celý nerozmlátil, protože mám teď hezké kokosové „mističky“. 
Kokosy jsem vložila do předehřáté trouby na 200°C a nechala jsem je tam kolem 25 minut. Měly by prasknout. Mě praskl jen jeden, ale nic se neděje, jde to snadno i tak a pak kokos lehce rozbijete poklepáním kladivem kolem dokola, nebo bouchnutím o nějakou hranu... 

3) Je potřeba dužinu vyndat
Vyjměte nebo vydlabejte ji nožem, poté (sloupněte slupku) nakrájejte na malinké kousíčky, nebo kokosovou dužinu nastrouhejte (kokosové mléko by se mohlo dělat prý také z nastrouhaného kokosu, ale nemám ozkoušeno). 

4) A jdem na to
Kokosové nemléko uděláme ze 2 hrnků nakrájeného či nastrouhaného kokosu a 4 hrnků vlažné vody, případně tedy přidáme ochucovadlo. Dáme vše do mixéru a mixujeme pár minut. 

5) Nakonec
Přecedíme a kokosové nemléko je na světě. 

TIP: Co se nám nepřecedí nevyhazujeme, dá se z toho usušením udělat kokosová mouka. Ta moje se ještě suší 😊 


Domácí mléko, ať už kokosové, nebo jakékoliv rostlinné, má hned několik výhod. Připravujete si ho vy, takže víte, co do mléka dáváte. Můžete si ho dochutit podle sebe a hlavně vás vyjde mnohem levněji, než v obchodě. Můj litr vyšel na 20,- 🙂

Tímto článkem bych také chtěla poděkovat své nejlepší sestřičce, protože bez ní a jejího úžasného mixéru by kokosové nemléko zatím nebylo 😄  ..no alespoň u mě doma. 


Krásný večer všem 😍

Blakii 🖤

Žádné komentáře:

Okomentovat