pondělí 10. září 2018

Vegetariánství

Chtěla bych říct něco o vegetariánství a proč se tak stravuji já.


Pro ty, kteří nevědí, co vegetariánství je

Vegetarián je člověk, který ze svého jídelníčku úplně vyloučil maso.
Existuje hodně druhů vegetariánství, např. lakto-vegetariánství, které nepovoluje ani vejce, ale mléčné výrobky ano. A jak jsem se dočetla na Wikipedii, existuje i takový druh „vegetariánské“ stravy, který povoluje občasnou konzumaci např. ryb, nebo drůbeže. 

Ale to, alespoň z mého pohledu, vegetariánství není. 


Veganství je o dost jiné, i když se to nemusí zdát. Vegani nekonzumují maso, ani žádné živočišné produkty - mléčné výrobky, vejce, med a vyhýbají se i dalším živočišným produktům, třeba oděvům z kůže, atd.. Ale to i někteří vegetariáni.

Jsou různé důvody, proč se lidé stávají vegetariánem, nebo veganem.

A proč jsem vegetariánem já?

Už od malička miluju zvířata - všechny, jak psy a koně, tak i krávy a prasátka.
Jsou to živočichové jako ostatní, vždycky říkám - vždyť kočku byste určitě taky nezabili...
Tak proč zabíjet ostatní zvířata na maso? Pro naši „potřebu“?

Jsem taková, že to nikomu necpu, ať si ostatní jedí, co chtějí, když to na tom světě takhle je, ale ať mi nikdo necpe to svoje. Pro mě už prostě zvíře není jídlo.

Mrzí mě to, že to takhle na tom světě je, je to tak daný, že budem jíst maso, je to hrozně blbý. Vím, že s tím jen tak nic nenadělám. Spoustu lidí mi říká, že jeden člověk s tím nic neudělá, ale to není jen jeden člověk, na světě je spoustu vegetariánů a myslím, že jich je čím dál víc a že jednou jich bude ještě víc a kdo ví, jak to jednou bude, třeba za 100, 200, 300 let a možná se už zvířata nebudou zabíjet jen tak pro maso. Ale to je ve hvězdách. :) 


Nedávno jsem objevila video z jatek a je až neuvěřitelný, jak to vůbec může někdo dělat, takovou práci, vždyť to se prací ani nazvat nedá... Je mi z toho hrozně zle a smutno.


Nejvíc zle je mi ale z toho, že někdo něco takového může udělat.

Nakonec jsem přidala jiné video, na kterém je slyšet strašný nářek prasat, ale skoro nic vidět.
Video, o kterém jsem psala je TADY, když se bude chtít někdo podívat.


1 komentář: