úterý 13. listopadu 2018

Go Vegan

Krásný večer 🖤

Už přes dva měsíce jsem na rostlinné stravě. 


Nikdy by mě nenapadlo, že veganství vezmu takhle vážně, takhle do hloubky. Jasně, šla jsem do toho s tím, že miluju zvířata a nechci je mít na talíři... ale upřímně, když jsem do toho šla, tak určitě ne s tím, že budu vegankou úplně celý život, až do smrti. Ne proto, že bych snad nechtěla, ale proto, že jsem si tak nějak myslela, že to bez mléčných výrobků, vajec a medu "nejde" pořád, že časem nebudu mít co jist, že nebudu mít peníze na to či ono... atd. Hrozně jsem se spletla! 

A za ty dva měsíce, co jsem veganka, už můžu říct pár věcí. Třeba, že jsem se v životě necítila lépe. Jak po fyzické, tak po psychické stránce. Jak už víte, prošla jsem si vším možným ohledně stravy, hubnutí, psychiky a teď je mi tak nějak fajn. 

Navíc jsem zhubla, což je další plus. Jím teď mnohem více ovoce, zeleniny a celkově je moje strava mnohem více vyvážená a pestrá. 

Před dvěma měsíci, jsem se rozhodla masa a všech živočišných produktů vzdát, kvůli lásce ke zvířatům. Teď vím, že to není jen láska ke zvířatům, ale k životu celkově - k téhle planetě a vůbec všemu živému. Veganství mi pomohlo uvědomit si spoustu věcí. 


A ani nevíte, jakou jsem měla radost, když mi přišla na Instagramu, kam přidávám fotky pod hashtagem #GoVegan, fotografie, právě s tímto heslem, na které byl vyfoceny bulgur se zeleninou a polévka, od známého, který byl vegetarián. Hrozně mě to motivovalo přidávat na sociální sítě další a další příspěvky o veganství, rostlinné stravě, zvířatech a obrázky ukazující realitu. Realitu masných, mlékárenských a vaječných průmyslu, apod. Věřím, že takové šíření rostlinné stravy má smysl a to velký, i když spoustě lidem se to nelíbí a moje příspěvky jím vadí. Je mi to fakt jedno. Podle mě, by měl každý člověk alespoň vidět, co podporuje svým stravováním a způsobem života, každému by se měla ukázat TA realita. Jasně, nikoho k tomu nenutím! Je to každého volba! Také jsem jedla zivocisne produkty a do nedávna! Ale mělo by to vidět co nejvíce lidí. Protože, buh ví, kolika lidem to pomůže otevřít oči stejně, jako mě. Lidem se to sice nelíbí, ale proč to nechtějí vidět? Proč nechtějí znát pravdu?

Lidem se to nelíbí. Alespoň některým ne... vegani jím přijdou divní, ujetý, nemocný, extremisté, kteri si myslí, že snad zachrání celou planetu. A ještě tak, když vegan prohlásí, že jeho tělo není hřbitov, to je teprve pravá Čína a nevegané tezce nechapou😁😁 Problémem (no, on to problém není, ale pro některé masožravce bohužel ano) u veganů je, že po nějakém čase na rostlinné stravě maso u někoho na talíři a na pultech v obchodacich opravdu začnou vnímat, jako mrtvoly. Protože, pro vegana to není maso, ale zvíře. Pro mě to není jídlo, ale život. Ale na tom talíři už to právě život bohužel není. 

Maso nepotřebujeme. Neobsahuje nic, co nám rostlinná strava nedá. Naopak obsahuje to, čemu bychom se měli co nejvíce vyhýbat. Hromady cholesterolu, nasycenych tuku,... neobsahuje vlákninu a  navíc, zkuste si dát syrové maso a nebo úplně stačí nedochucený a neosolený steak. To znamená ještě spoustu soli k tomu, protože maso se musí dochutit, aby lidem chutnalo. 

A věděli jste, že díky tomu, jak jsme si my, jakožto lidé, začali ochocovat zvířata, se u nás začaly objevovat do té doby neznámé nemoci? Většina současných nakazlivych nemoci, které nás dnes trápí, byla neznámá, dokud se neprenesly zvířecí choroby na člověka. 
Například tuberkulóza se mezi lidi rozšířila nejspíš až kvůli domestikaci koz, spalničky mohou být vysledkem mutace virů skotu, po ochoceni prasat se objevil černý kašel a po domestikaci drůbeže přišel břišní tyfus,  virus rýmy máme od koní... 

Taky se ted hodně zajímám o veganství a cukrovku. Napadlo mě, že tenhle životní styl by mohl být pro diabetiky vhodnou cestou a zatím se mi to ze všech zdrojů potvrzuje. Právě kvůli vysokému cholesterolu a nasycenemu tuku pro cukrovkare maso také není dobrou volbou. 

Žádné komentáře:

Okomentovat